Jag saknar dig

Hemma från att ha varit i Skövde på bio och sett filmen "jag saknar dig". Har inte gråtit såhär mycket på ett tag och det är en sjukt sevärd film som alla måste ha sett innan 2011 är slut!

Filmen handlar om ett par enäggstvillingar som heter Cilla och Tina. Cilla är typ en av de mobbade i skolan och Tina den populära.
Cilla håller på med en teater för alla svältande barn och när Cilla och Tinas mamma fyller år försover dom sig och måste skynda sig till bussen. När dom ska gå över vägen till bussen så kommer en kille som dom känner och Cilla blir påkörd, och dör.
Killen som körde över Cilla och precis fått sitt körkort klipper sönder körkortet och puttar ner bilen från ett berg.
Cilla hade anmält henne och Tina till ett filmläger och Tina får åka dit ensam. På lägret blir Tina kär i en kille som heter Stefan som bor i Umeå och Tina bor i Piteå och han lovar att höra av sig varje dag. Men han gör aldrig det, och svarar aldrig när Tina ringer eller smsar. Sen får Tina ett mejl om att alla från filmlägret ska träffas och där frågar Tina Stefan varför han inte hör av sig eller svarar. Och då visar det sig att Stefan har hittat någon annan, och då blir såklart Tina jätteledsen.
Tina tror att hon kan höra och se Cilla, när hon spelar fiol kan hon höra en flöjt som spelar precis så som Cilla och Tina brukade spela.
Nästa år när Cilla och Tinas mamma fyller år kommer killen som kört över Cilla tillbaka och hälsar på, efter att ha varit skiträdd för att träffa Tina.


INNAN DU KOMMENTERAR...
› Inget i min blogg får kopieras.
› Jag loggar inte in på andras bloggar och "fixar" saker.
› Jag gör varken betaldesigner eller gratisdesigner.

Och en sak till - om du inte hade vågat säga det till mig öga mot öga, det borde du inte kommentera i min blogg.



NAMN

MAIL

URL



Spara uppgifter?
Trackback