10 things women do better than men

1. En studie visade att kvinnor blir vackrare och vackrare för varje generation så nu är det bevisat. Vackra människor har en 36% större chans att få en dotter än folk med ”vanligt utseende”. Så ökningen av vackra kvinnor håller i sig medan vi män kvarstår i vår uglyness

2. Män har en 77% större chans att dö i en bilolycka än kvinnor, allt enligt en studie gjord av Carnegie Mellon universitetet

3. Kvinnor är duktigare på att tala igenom sina problem än män

4. Enligt arbetsmarknadsdepartementet i USA, så har 80% av de som förlorat sina jobb sedan 2007, varit män. Kvinnor håller alltså längre ut i arbetslivet. Ombyte förnöjer? Låt männen ta hand om hushållen och kvinnorna om jobben

5. Allt fler kvinnor studerar. I Iran har man över 62% av alla studenter av det kvinnliga könet. Enlgit USAs departement för studier, så utexamineras män i mindre omfattning än kvinnor. Män tar även på sig längre tid än 5 år för att få slutförda sina studier

6. I en studie på 14000 har man kommit fram till att kvinnor äter mycket hälsosammare mat än män. Medan männen älskar pizzor, älskar kvinnorna sina grönsaker och frukt

7. Kvinnor tål sjukdomar bättre. Kvinnor, står emot sjukdomar bättre och har ett bättre immunsystem än män och det sägs bero på det kvinnliga hormonet östrogen

8. Av de som är över 100 år gamla, är 85% kvinnor. Överlag så lever kvinnorna 5-10 år längre än männen

9. Vissa anser att kvinnor är bättre chefer, de är bättre på att motivera, de är bättre på att leda, lyssna och styra. I och med att våra ekonomier går från att producera till att vara mera serviceorienterade, så ligger framtiden hos kvinnorna

10. Man jämförde 100 000 aktieportföljer och kom fram till att kvinnor, med sina försiktiga och långsiktiga strategier, var mycket duktigare på att tjäna pengar än männen

derkaderka

they sure do better sandwiches to!



//Derkaderka

2011-10-05 00:08:29
Mirjam

Hahaha så rätt! :D

2011-10-18 20:58:45
URL: http://mirjamderko.blogg.se/
Mirjam

sv: Oh shit jag är så ledsen!! Jag är så van att det står med fet stil copy right på bilden, jag var helt inne i den och såg inte det under :( Förlåt!!

2011-10-20 17:52:11
URL: http://mirjamderko.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR...
› Inget i min blogg får kopieras.
› Jag loggar inte in på andras bloggar och "fixar" saker.
› Jag gör varken betaldesigner eller gratisdesigner.

Och en sak till - om du inte hade vågat säga det till mig öga mot öga, det borde du inte kommentera i min blogg.



NAMN

MAIL

URL



Spara uppgifter?
Trackback