Dag 2 - Mina drömmar

Mina drömmar är om Japan, giftemål och fred.
Jag skulle vilja börja och berätta om Japan. Som många vet är Japan ett land som inspirerat mig till 80%, mitt drömland. Att få gå på underbara Shibuya 109 och shoppa, gå längs Tokyos gator och inte veta vart man ska och bo på ett skyhögt hotell med fin utsikt över staden. Och att varje dag när man kommer ut ur dörren och se människor som klär sig som en manga-figur till vardags, eller folk som sminkar sig till porslinsdockor, eller de som bara helt enkelt smälter in i mängden. Japan är för mig ett helt underligt land där mycket händer och allt gulligt verkar ha sin historia därifrån enligt mig :D

Sedan så kommer vi till giftemål. Jag drömmer om ett stort bröllop, där jag går på en lång matta med vit lång fluffig klänning och alla blickar är ricktade mot mig. Och veta att där framme vid den lilla trappan upp till prästen står en kille som kommer älska mig för den jag är och inte för hur jag ser ut eller om jag är rik eller för att han tycker synd om mig, bara för att han älskar mig. Ett drömbröllop helt enkelt

Och tillslut.. fred på jorden!
Ibland undrar jag hur världen skulle vara utan krig, naturkatastrofer eller annat hemskt. Den skulle vara så lung och man skulle kunna känna sig trygg vart man än går. Detta är ju en dröm som jag vet aldrig skulle kunna gå i uppfyllelse, för att de flesta krig handlar ju nästan enbart om deras religioner osv. Jag tycker att det är så hemskt att allting händer och ibland tänker jag på hur tur jag igentligen har det, att jag får gå i skolan, bli mätt varje dag, har råd med kläder och har någonstans att bo.
En bild som kanske inte passar in så bra, förövrigt är den inte redigerad vilket mina bilder brukar vara.

Amanda

sv: Jaha :) riktigt söt i alla fall som jag sa :)

2011-03-16 18:37:58
URL: http://aaahlins.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR...
› Inget i min blogg får kopieras.
› Jag loggar inte in på andras bloggar och "fixar" saker.
› Jag gör varken betaldesigner eller gratisdesigner.

Och en sak till - om du inte hade vågat säga det till mig öga mot öga, det borde du inte kommentera i min blogg.



NAMN

MAIL

URL



Spara uppgifter?
Trackback