Mattips!

Potatis och purjolöksoppa, två personer:
En bit purjolök (ca 7-10 cm)
3 medelstora potatisar
1 grönsaksbuljongtärning
1 msk flytande margarin
4 dl vatten
½ tsk vitlöksalt
1 klyfta vitlök
½ tsk örtsalt

Gör såhär:
1. Skala och skölj potatisarna, skölj purjolöken. Skär potatis och purjolök i tunna skivor.
2. Smält margarinet på medelvärme i en kastrull (på 6:an fungerar bra).
3. Fräs purjolöken snabbt. Rör med träslev (funkar även med plastslev), pressa sedan i vitlöksklyftan med en press.
4. Tillsätt potatis, buljongtärning och 4 dl vatten. Höj värmen och låt det koka upp.
5. Sänk värmen och låt soppan koka ca 15 minuter med lock.
6. Smaksatt med vitlöksalt och örtsalt.
Klart!


INNAN DU KOMMENTERAR...
› Inget i min blogg får kopieras.
› Jag loggar inte in på andras bloggar och "fixar" saker.
› Jag gör varken betaldesigner eller gratisdesigner.

Och en sak till - om du inte hade vågat säga det till mig öga mot öga, det borde du inte kommentera i min blogg.



NAMN

MAIL

URL



Spara uppgifter?
Trackback